e-τάξη

Είσοδος

Ημερολόγιο

Ιούλιος 2014
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Επόμενα γεγονότα

Κανένα γεγονός

Επικοινωνία

Ταχυδρομική Διεύθυνση: Παναγίας Κορυφινής 34, 632 00 Ν. Μουδανιά

Τηλέφωνο Γραφείου

Fax

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σύνδεσμοι

Είπαν...

"Η μεγαλοφυΐα γεννιέται, δεν διδάσκεται." - Βίκτωρ Ουγκώ

Επισκέπτες

1752596
Σήμερα
Χθες
Την εβδομάδα
Πρ. εβδομάδα
Το μήνα
Πρ, μήνα
ΣΥΝΟΛΟ
285
379
4261
740367
56489
53811
1752596

Your IP: 10.2.32.22
Server Time: 2014-07-24 15:18:53

Εκπαιδευτικό υλικό για την Ε' και Στ' τάξη από τον συνάδελφο Γρηγόρη Ζερβό του 31ου Δημ. Σχ. Περιστερίου.

             

Β΄Τάξη    -Μαρία Κωνσταντινίδου

Μελέτη Περιβάλλοντος 

Ενότητα 5 : Οι ανάγκες και τα δικαιώματά μου

Κεφάλαιο 5.2 : Δικαίωμα στην ειρήνη

 Στην ενότητα αυτή προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου και την ικανοποίησή τους ως βασικό ατομικό δικαίωμα. Κάναμε αναφορά στα άτομα με ειδικές ικανότητες και επικεντρώσαμε το ενδιαφέρον μας στο δικαίωμα της ειρήνης , ως απαραίτητο αγαθό για την ικανοποίηση των βασικών αναγκών και δικαιωμάτων του ανθρώπου.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 2Χ45’ (όχι συνεχόμενα)

ΣΤΟΧΟΙ

  • ØΝα συνειδητοποιήσουν οι μαθητές πως η ειρήνη είναι απαραίτητο δικαίωμα των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
  • ØΝα γνωρίσουν οργανώσεις όπως η UNICEF, οι ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, η ACTIONAID…που βοηθούν παιδιά.
  • ØΝα αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την κατανόηση προς τα προβλήματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ- ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  1οΧ45΄

Αφόρμηση από τη φωτογραφία του βιβλίου του μαθητή σελ. 50

 Τα παιδιά παρατηρούν τα χρώματα, το τοπίο, αντικείμενα, πρόσωπα και σχολιάζουν. Είναι φανερό πως πρόκειται για ένα χωριό σε πόλεμο ή ρημαγμένο από πόλεμο. Η παρουσία ενός αγοριού δίπλα σε ένα παρατημένο τανκ, το φόντο, η έκφραση του προσώπου γίνονται θέματα σχολιασμών.

Για να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και τη δυνατότητα να μπαίνουν στη θέση του άλλου, τους θέτω τους προβληματισμούς:

  • Χρώματα της φωτογραφίας
  • Γιατί το παιδί είναι μόνο του στη φωτογραφία;
  • Έχει οικογένεια; Έχει φίλους; Έχει σπίτι;
  • Πηγαίνει στο σχολείο;
  • Τι απ’ αυτά που έχεις εσύ, δεν έχει αυτό το παιδί; Γιατί;

Κυρίως με την τελευταία ερώτηση , εκτός από υλικά αγαθά, ακούστηκαν και πολλά από τα βασικά δικαιώματα και ανάγκες : βιβλία (εκπαίδευση), ελευθερία, καθαριότητα, γονείς και φροντίδα, υγεία, χαρά, διασκέδαση, παρέα, δάσκαλο, σχολείο, τροφή , σπίτι… Στη συνέχεια , έγινε σύνδεση με την αιτία όλων αυτών των ελλείψεων στη ζωή του παιδιού , δηλαδή με την απώλεια του δικαιώματος της ειρήνης . Ρώτησαν γιατί οι άνθρωποι κάνουν πόλεμο; Και πώς μπορούν να τον αποφύγουν; Οι απαντήσεις δόθηκαν μεταξύ τους και μας οδήγησαν στις ανθρωπιστικές οργανώσεις. Μια μαθήτρια ανάφερε πως με την οικογένειά της είναι « ανάδοχοι» ενός κοριτσιού στην Αφρική. Είπε στους συμμαθητές της τη διαδικασία και υποσχέθηκε να μας φέρει τις φωτογραφίες που είχε.

Το μάθημα κλείνει με τη συμπλήρωση του Φύλλου Εργασίας 11 , σελ.15, στο Τετράδιο Εργασιών, με τη διευκρίνιση να γράψουν για τις δικές τους ανάγκες. Υπήρχε δυσκολία για κάποια γράμματα, όπως το Θ, Ι, Ξ.  Η συμπλήρωση, όμως, έγινε ομαδικά ύστερα από 2’ συζήτηση και δική μου καταγραφή όλων  των λέξεων που ακούγονταν στον πίνακα.

 

2ο Χ 45’  ΣΤΟΧΟΙ

  • ØΝα αντιληφθούν οι μαθητές πως οι διάφορες κοινωνικές ομάδες δεν καλύπτουν με τον ίδιο τρόπο τις βασικές ανάγκες τους (σε παγκόσμιο επίπεδο).
  • ØΝα ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα προβλήματα των παιδιών του Τρίτου Κόσμου.

ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Οι μαθητές παρατηρούν τις 2 φωτογραφίες του « υιοθετημένου» κοριτσιού και σχολιάζουν την εμφάνισή της- πολύχρωμα υφάσματα για ρούχα, καλυμμένο κεφάλι, χωρίς παπούτσια, σκούρο δέρμα. Θέλουν να μάθουν κι άλλες λεπτομέρειες, όνομα, ηλικία, για την οικογένειά της, το σπίτι της, τα παιχνίδια της. Όμως, η συμμαθήτριά τους δεν ξέρει όλες τις απαντήσεις . Έτσι, και με λίγη προτροπή, σκέφτηκαν άλλοι να της πάρουν συνέντευξη, άλλοι να τη ζωγραφίσουν στο περιβάλλον της κι άλλοι να δημιουργήσουν ένα κόμικ με την επίσκεψή τους στη χώρα της (επηρεασμένοι από το ταξίδι των παιδιών στη Χωχαρούπα στο Γλωσσικό μάθημα). Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε ήταν πως οι περισσότεροι ήθελαν να ζωγραφίσουν και από 2-3 παιδιά είχαν διαλέξει τις άλλες δύο δραστηριότητες (συνέντευξη- κόμικ). Πρότεινα να το ξανασκεφτούν, μήπως κάποιος ήθελε να πάει σε άλλη ομάδα, ένα παιδί πήγε στην ομάδα της συνέντευξης (4 παιδιά). Κατόπιν, τα υπόλοιπα (14), χωρίστηκαν με χρωματιστά χαρτάκια post-it σε 3 ομάδες :  αναπαράστασης οικογένειας(4), αναπαράστασης φίλων-παιχνιδιού (5) και κόμικ (5).

Έχουν 20 λεπτά για να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους και 15 λεπτά για να τις παρουσιάσουν στην τάξη. Συνθέσαμε κατόπιν, την εργασία τους στον πίνακα εργασιών και τα παιδιά είδαν μια σύντομη παρουσίαση φωτογραφιών, «Στιγμές αποστολής στο Κονγκό», από τα φωτογραφικά άλμπουμ της ιστοσελίδας των Γιατρών χωρίς Σύνορα, www.msf.gr.

Οι εικόνες βοηθούν να ανακαλύψουμε πράγματα για τον κόσμο, τις αξίες τους, τα προβλήματά τους, να μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας στην τάξη, να δημιουργήσουν κλίμα συμπάθειας και κατανόησης για άλλα άτομα και καταστάσεις.

Η αξιολόγηση των μαθητών βασίζεται στην παρατήρηση της συμμετοχής, του ενδιαφέροντος που δείχνουν, της συνεργασίας με τους συμμαθητές τους¸ της τήρησης των κανόνων λειτουργίας της ομάδας , αλλά και της τάξης.

 

Δημιουργία ομάδων

  • ØΣε κύκλο – Η τάξη συστήνεται (ρυθμός, μνήμη)

Κάθε παιδί λέει το όνομά του χτυπώντας ρυθμικά τα γόνατα, τα χέρια , τα δάχτυλα, τους ώμους…

Τα χτυπήματα είναι τόσα όσα και οι συλλαβές του ονόματός του.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ: Μπορεί να προστεθεί το αγαπημένο του φαγητό, άθλημα, μουσικό όργανο, τηλεοπτικός ήρωας….

  • ØΣε κύκλο – Πέτα το μαντήλι

Μπαίνει ένας ένας στον κύκλο και πετάει ένα μαντήλι ή ύφασμα ή τούλι ψηλά. Μέχρι να κατέβει το μαντήλι οι υπόλοιποι φωνάζουν το όνομά του/της.

  • ØΣε κύκλο – Δείξε μου τι σου αρέσει (φαντασία, μίμηση, γνωριμία)

Ένα παιδί μπαίνει στον κύκλο, λέει κάτι που του αρέσει να κάνει και το δραματοποιεί. Όσα παιδιά το συμμερίζονται μπαίνουν κι αυτά στον κύκλο και δραματοποιούν.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ : Το παιδί δεν ονοματίζει αυτό που θα κάνει, το μαντεύουν οι υπόλοιποι και μπαίνουν στον κύκλο.

  • ØΕλεύθερα -.Bρες κάποιον που…..

Οι μαθητές πρέπει να ψάξουν ρωτώντας έναν έναν τους υπόλοιπους, και να βρουν 3 άτομα που να ταιριάζουν στις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο εκπαιδευτικός. Τους καταγράφουν και τέλος σε κύκλο ανακοινώνουν τα αποτελέσματα.

  • ØΣε κύκλο – Σχήματα

Οι μαθητές είναι αρχικά  σε κύκλο και πρέπει να σχηματίσουν σε συνεργασία με τα σώματά τους αυτό που θα ζητήσει ο εκπαιδευτικός ( ευθεία, τρίγωνο, τετράγωνο, ερωτηματικό….)

  • ØΣε κύκλο ή ελεύθερα –Ανθοδέσμη (ζέσταμα, αυτοεκτίμηση, διαπροσωπικές σχέσεις)

Με συνοδεία μουσικής τα παιδιά κάνουν πως μαζεύουν λουλούδια για μια ανθοδέσμη, σκύβοντας γύρω από τα πόδια τους ή περπατώντας ελεύθερα. Μόλις σταματήσει η μουσική, φτιάχνουν ζευγάρι με τον διπλανό τους ή τον κοντινότερό τους και χαρίζουν την ανθοδέσμη.

-Αν γνωρίζονται, λένε το όνομα του ζευγαριού τους και ένα θετικό χαρακτηριστικό γνώρισμα (γελαστός, καλός φίλος, υπομονετικός…)

- Αν δεν γνωρίζονται , λένε το δικό τους όνομα πρώτα και μετά ένα εξωτερικό χαρακτηριστικό που βρίσκουν θετικό στο ζευγάρι τους (ωραία μαλλιά, φωτεινά μάτια…)

Τα ζευγάρια που θα δημιουργηθούν, απομονώνονται για 3- 5 λεπτά, συζητούν, γνωρίζονται καλύτερα με βάση κάποιο αγαπημένο αντικείμενο, παιχνίδι, άθλημα, τραγούδι (το παρουσιάζουν, λένε τους λόγους που το επιλέγουν, ό,τι άλλο θέλουν) … ή αν δεν γνωρίζονται καθόλου, ανταλλάσσοντας λίγα λόγια για τους εαυτούς τους και την οικογένειά τους.  Κατόπιν, προτρέπουμε να φτιάξουν 4άδα ή 5άδα με τους κοντινότερους – χωροταξικά ή με αυτούς που κάνουν λιγότερη παρέα. Τώρα, παρουσιάζει καθένας το ζευγάρι του στην ομάδα.

Συζητήστε για το «ποιες αρχές αναγνωρίζετε πως προάγουν θετικό κλίμα μες την τάξη», ή «τι μας αρέσει να  νιώθουμε στην τάξη». Καταγράψτε μερικές σκέψεις που θεωρείτε σημαντικές, βάλτε το όνομα της ομάδας σας , υπογράψτε με τα ονόματά σας και διαλέξτε έναν αντιπρόσωπο να τις παρουσιάσει στην ολομέλεια.

Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια, συγκεντρώνουμε τα κοινά και μη κοινά στοιχεία, τονίζουμε τη θετική συμβολή όλων των ομάδων και αν έχουμε χρόνο προχωρούμε στο «συμβόλαιο».

  • ØΤι προσδοκά το σχολείο από εμένα;
  • ØΤι προσδοκώ εγώ από το σχολείο;
  • ØΤι προσδοκώ από τον εαυτό μου στα πλαίσια του σχολείου;

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ  ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ                            ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΓΛΩΣΣΑ

ΜΕΛΕΤΗ   ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ενοτ. 1η

Κεφ. 2 – Η συνοικία μου

Ενοτ.1η

Κεφ.13 - Μεταφορές

Ενοτ.5η

Κεφ.4 και Κεφ.21 – Χρόνος και 4 εποχές

Ενοτ.7η - ΟΧΙ

Κεφ 20 – Ας γιορτάσουμε

Ενοτ. 8η

Κεφ. 5 – Δικαιώματα, ανάγκες παιδιών

Ενοτ. 10η

Κεφ. 14 – Επικοινωνία, Ενημέρωση

Ενοτ.11η

Κεφ.19 και Κεφ.3 – Βιβλίο και    Προσανατολισμός

Ενοτ.13η

Κεφ. 15 – Πολιτισμός, μουσεία

Ενοτ. 14η και Ενοτ. 15η

Κεφ. 14 -  Επικοινωνία, Ενημέρωση

Ενοτ.16η

Κεφ.12 - Ενέργεια

Ενοτ.17η και Ενοτ.18η

Κεφ.8 και Κεφ.10 – Τόποι της πατρίδας και Καιρός

Ενοτ.19η και Ενοτ.20η

Κεφ.6,Κεφ,7,Κεφ., 9 – Ζώα, Φυτά,  Νερό

Ενοτ.22η

Κεφ.16 και Κεφ. 18 – Ψυχαγωγία, Παιχνίδια

Ενοτ.23η και Ενοτ. 24η

Κεφ. 11 – Υγρά, στερεά, αέρια

 

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ  ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ                            ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΓΛΩΣΣΑ

ΜΕΛΕΤΗ   ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ενοτ. 1η

Κεφ. 2 – Η συνοικία μου

Ενοτ.1η

Κεφ.13 - Μεταφορές

Ενοτ.5η

Κεφ.4 και Κεφ.21 – Χρόνος και 4 εποχές

Ενοτ.7η - ΟΧΙ

Κεφ 20 – Ας γιορτάσουμε

Ενοτ. 8η

Κεφ. 5 – Δικαιώματα, ανάγκες παιδιών

Ενοτ. 10η

Κεφ. 14 – Επικοινωνία, Ενημέρωση

Ενοτ.11η

Κεφ.19 και Κεφ.3 – Βιβλίο και    Προσανατολισμός

Ενοτ.13η

Κεφ. 15 – Πολιτισμός, μουσεία

Ενοτ. 14η και Ενοτ. 15η

Κεφ. 14 -  Επικοινωνία, Ενημέρωση

Ενοτ.16η

Κεφ.12 - Ενέργεια

Ενοτ.17η και Ενοτ.18η

Κεφ.8 και Κεφ.10 – Τόποι της πατρίδας και Καιρός

Ενοτ.19η και Ενοτ.20η

Κεφ.6,Κεφ,7,Κεφ., 9 – Ζώα, Φυτά,  Νερό

Ενοτ.22η

Κεφ.16 και Κεφ. 18 – Ψυχαγωγία, Παιχνίδια

Ενοτ.23η και Ενοτ. 24η

Κεφ. 11 – Υγρά, στερεά, αέρια


Βρες κάποιον που…

v Του/της αρέσει να κολυμπά στη θάλασσα:

  • ………………………………………………………………………………………………
    • ……………………………………………………………………………………………….
    • ……………………………………………………………………………………………….
    • Πιστεύει πως η μουσική εξημερώνει το πνεύμα:
    • ………………………………………………………………………………………………
    • ……………………………………………………………………………………………….
    • ……………………………………………………………………………………………….

v Μπορεί να γράφει στιχάκια:

  • ………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………….
  • ……………………………………………………………………………………………….

 

Βρες κάποιον που…                                               

v Του/της αρέσει να κολυμπά στη θάλασσα:

  • ………………………………………………………………………………………………
    • ……………………………………………………………………………………………….
    • ……………………………………………………………………………………………….

v Πιστεύει πως η μουσική εξημερώνει το πνεύμα:

  • ………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………….
  • ……………………………………………………………………………………………….

v Μπορεί να γράφει στιχάκια:

  • ………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………….
  • ………………………………………………………………………………………………

 

 

  • Τελευταία ενημέρωση:Κυριακή 15 Ιούνιος 2014, 11:28:16.